Een plek waar we elkaar waarderen en accepteren.


Remedial teacher

Bij remedial teaching worden leerlingen onderzocht met behulp van een intakegesprek, toetsen en/of observaties.  De remedial teacher probeert op die manier een beeld te krijgen met welke zaken de leerling precies een probleem heeft. Als er eenmaal een diagnose is gesteld, wordt ook een handelingsplan met doelen gemaakt, die de begeleiding voor een vaste periode vastlegt.Wat hierna volgt is de echte remedial teaching, die volledig is toegespitst op het probleem van de individuele leerling. De bedoeling is dat de leerling na deze periode vaardigheden bezit om met de stoornis om te gaan, en dat hij of zij weer met de eigen groep kan meedoen. Onze remedial teachers hebben hun werkterrein uitgebreidt en geven samen met de interne begeleiders faalangsttrainingen. De remedial teachers trainen de andere onderwijsassistenten op voor de schakelklassen.

Interne begeleider

De interne begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg, na en bijscholing van het team en het uitzetten van lijnen met betrekking tot de pedagogische en didactische aanpak binnen de school.  De ib'er en rb'er zitten samen op een kantoor en werken veel samen. De interne begeleider is verantwoordelijk voor het leervolgsysteem. Ook draagt hij de zorg voor het opstellen van handelingsplannen en het plannen van de toetsen. De ib'er is consulent voor leerkrachten met hulpvragen over kinderen. De interne begeleider coacht de leerkrachten bij het ontwikkelen van vaardigheden op gebied van klassenmanagment, pedaogisch en didactisch handelen. Ook legt de ib'er klassenbezoeken af om de leerkrachten te observeren en ze te helpen.