
Een plek waar we elkaar waarderen en accepteren.
Didactische visie
Levensbeschouwing krijgen de kinderen eens per week. Hierin bespreken we de basis van verschillende geloven en de uitgangspunten. Zo leren we allemaal van elkaar en leren de kinderen dingen zoals halal eten en hoofddoek dragen, een heilige koe en een rode stip tussen je wenkbrauwen te accepteren en ze weten ook waarom dat gedaan wordt.
Ook krijgen de kinderen OJW. OJW is orientatie op jezelf en de wereld. Wij vinden dit op onze school erg belangrijk vanwege de verschillende nationaliteiten.Op deze manier leren de kinderen ook de roots van elkaar kennen en te begrijpen.
Combinatiegroepen is waar we mee werken op school. Denk hierbij aan groep 1/2 3/4 5/6 7/8. Op deze manier kunnen de jongste van de oudste leren en de oudste va de jongste.
Wij werken met de VVE methode. VVE is voor – en vroeg schoolse educatie.
Dit is onderwijs voor peuters en kleuters met een taalachterstand. Hiermee kunnen kinderen op een speelse manier hun achterstand inhalen. Zo kunnen zij een goede start maken op de basisschool.
Voorschoolse educatie :
Peuterspeelzalen en organisaties voor kinderopvang bieden voorschoolse educatie aan. Voorschoolse educatie is voor peuters van 2,5 en 3 jaar. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de voorschoolse educatie. Zij bepalen welke kinderen in aanmerking komen. Meestal loopt dit via consultatiebureau.
Vroegschoolse educatie :
Vroegschoolse educatie is voor kinderen uit groep 1 en 2 van de basisschool. De basisschool is verantwoordelijk voor de vroegschoolse educatie.
Lesprogramma’s VVE :
Er zijn diverse programma’s voor VVE. VVE richt zich vooral op taalachterstanden maar besteden ook aandacht aan de sociaal- emotionele ontwikkeling van kinderen. De gemeente kiest welk programma de peuterspeelzaal of basisschool gebruikt. Bij ons op school is dit : UK & PUK
Op de EVAAVE school werken wij met meervoudige intelligenties. Wij doen dit omdat we het belangrijk vinden dat elk kind er achter komt waar het goed in is, en daar ook bewust van is. Wij geloven dat meervoudige intelligenties een vorm van zelfvertrouwen en zekerheid aan de kinderen kan bieden. Want elk ‘kind’ is wel ergens goed in.